Do baru pět hodin, do inzerce deset minut

Co nás vede k tomu, že strávíme mnohonásobně více času na přípravu něčeho mnohdy nepodstatného, než věnujeme přípravě vlastní nemovitosti k prodeji?

uniweb weby

Když se chce prodat kdokoli z mých známých – ať už u pracovního pohovoru nebo v osobním životě, většinou tomu věnuje náležitou přípravu. Když jdou holky do baru, prý stráví přípravami téměř půl dne. Proto, aby se „cítily dobře“ a občas taky proto, aby dostala „pozvání na cosi drinků“ od místních alfasamců. Řekněme pár hodin, pro pár stovek. Proč sem motám zdánlivě nesouvisející téma s nemovitostmi?

Protože pak ta stejná osoba prodává byt. Příprava prezentace zabere do deseti minut i s napsáním textu a stažením fotografií z mobilu. Osoba na to totiž nemá čas. A hlavně – RK nevolat!

K dobrému obchodu a zkušenostem, jak jej udělat, žádná zkratka neexistuje!

Že dobrá prezentace (čehokoli) znamená úspěch, ví ve skrytu duše každý. K pracovnímu pohovoru se člověk chystá i několik dní. Pak dostane práci, kde vydělá na jeden byt za 30 let. Ale drahocenné dědictví po babičce prodává na základě desetiminutové přípravy a mizerného inzerátu. A kouká na mě, jak na úplného šílence s dotazem: „Vymalovat? To jste se, pane makléři, úplně pomátl? Nemám na to ani peníze ani čas!“

Proč takhle jedná člověk, který ví, že dobrá prezentace znamená úspěch? Přečtěte si web nejdražších počítačů na světě. Apple ví, jak prodat cokoliv. A nezabrání mu v tom ani masy pomlouvačů!

Důvod, proč se inzeruje špatně, není složitý. Devadesát procent realitních makléřů v ČR je banda šílenců zmateně máchajících rukama v realitní džungli. To přece zvládne každý. Že chce člověk udělat něco, jak nejlíp dovede pro osobní dobrý pocit – to chápu a vnímám jako jediný důvod, proč něco, s čím nemá, zkušenost prodává sám.

Třeba zarputilým RK nevolat inzerentům pomohou tyto řádky.

Příprava:
Nemovitost ukliďte. Nikoho nezajímají utěrky s přehledem týdenního menu, fotky vašich dětí, přehled spodního prádla na posteli, značka prostředku na nádobí a dokonce ani zavlhlé plesnivějící ručníky přehozené přes závěsovou tyč v koupelně či sbírka kachniček na okraji vany.

  1. Vaše supermoderní vějíře s tygrem či delfíny, deka s motivem roztomilého pejska z pouti v Podkrkonoší ani zběsile kostkovaná oranžová sedací souprava z vaší nemovitosti trhák neudělají. Volte raději decentní uspořádání pokojů, decentní výmalbu a případně přehoz z IKEA za pár korun.
Špatná fotka k prodeji

Kamera:
Na solidní prezentaci je sice dobré mít profesionální vybavení, ale pokud jste šikovní, můžete si vystačit i s obyčejným kompaktem či solidním mobilem.

  1. Nikdo nechce bydlet v tmavém bunkru. Na fotografiích dbejte na dostatečné osvětlení místností případně použijte blesk.
  2. Promyslete záběr. Detail umyvadla, obří detail skříně v oblíbeném dekoru bardolino nebo rozmazané zákoutí se vstupem do kuchyně nejsou způsoby, jak v kupujícím vyvolat zájem. Udělejte maximum pro to, aby vaše snímky maximálně ukazovaly reálný stav nemovitosti v dostatečném kontextu. Pokud má váš kompakt malý záběr udělejte panorama. K jeho tvorbě už dávno nemusíte být mistři photoshopu.
  3. Stativem nemůžete nic pokazit.
  4. Fotografie před uveřejněním upravte. Není k tomu třeba nástroj za tisíce korun. Na ten jeden prodej v životě si vystačíte s bezplatnými programy.
  5. Natočte videoprohlídku, vyhnete se tak spekulacím na téma uspořádání bytu. Vezměte to při jednom ať nemusíte dvakrát aranžovat nemovitost
Kvalitní prezentace na fotografii.
 Kvalitní prezentace na fotografii.

Akce:
Máte upravené fotografie čistého bytu, video a možná trochu depresi z toho, kolik to sežralo času. Můžeme se pustit do přípravy inzerátu a jeho zveřejnění.

  1. Změřte všechny pokoje a narýsujte půdorys. Žijeme v elektronické době – žádné ruční náčrty, které řvou do světa, že tomu nerozumíte, ale hodně jste si přečetli na Googlu. Nastartujte své PC a pusťte se do rýsování.
  2. Napište text. Vynechte RK nevolat – stejně budou. Výhody zmiňte a prezentujte podle toho, na jakou cílíte skupinu. Blízkost pěti škol a osmi MŠ pravděpodobně neocení starší manželský pár a trojnásobné ujištění o tom, že se jedná o výbornou a klidnou lokalitu, na důvěryhodnosti nabídky nepřidá.
  3. Stanovte správnou cenu. To neznamená, uveďte na konec inzerátu: jsem majitel, neplatíte provizi ani kouzelná formule: při rychlém a férovém jednání možná sleva.
  4. Kupujícího potřebujete, neklaďte mu podmínky typu: platba pouze hotově, volat mezi 18-20 hodinou apod. O tom, kdy uzrál ten správný čas pro koupi vaší nemovitosti, bohužel nerozhodujete.
  5. Volejte zpět. Vždycky.
  6. Inzeruje střídmě, kvalitně a placeně.
  7. Kontrolujte, telefonujte, prodejte.
  8. Více informací na www.remax-czech.cz 

    Zdroj se souhlasem majitele: Antonín Krumnikl RE/MAX Unlimited Ostrava

Autor: Lukáš Hrdina Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy