Muzeum v hledáčku dobrovolníka /Museum in volunteer's viewfinder/

0

Španělský dobrovolní Fernán, pracuje již více jak měsíc v Muzeu Vysočiny Pelhřimov, p. o. Stále objevuje nové prostory, v posledních dnech pečlivě prostudoval a chtěl by vám ve svém blogu představit jednu z expozic muzea - Městskou šatlavu.

Šatlava

Do autentických prostor se vrátil duch Šatlavy, expozici vězeňství si mohou návštěvníci prohlédnout už několik let. Přijďte se podívat, jak vypadalo vězeňství před staletími.

Ve spodní budově Muzea Vysočiny Pelhřimov, p. o., se nacházejí místnosti, které byly v minulosti využívány jako cely městského vězení. Stejně jako jiné budovy, i šatlava prošla změnami a přestavbami.

Počátky vězení se datují od výstavby zámku v 16. století. Pro potřeby Městské rady bylo později vybudováno vězení, přistavěné k spodní části zámku, v roce 1766 po ničivém požáru muselo být vezení znovu postaveno a bylo rozšířeno do dnešní podoby.

Vobdobí let 1787 do 1850 po reformě císaře Josefa II. byla budova hojně využívána, protože Pelhřimov soudně zastřešoval východní část Táborského kraje. Mezi léty 1850 až 1907 byla budova zámku a také městského vězení využívána pro potřeby radnice a okresního soudu. Po roce 1907 budovu zámku využívalo městské muzeum, vbudově bývalého vězení byly zřízeny byty. Až po roce 1970 obě dvě budovy (zámek a šatlava) začaly plně sloužit potřebám muzea.

Pro dětské návštěvníky jsem vymyslel aktivity, které je jistě budou bavit. Pokud máte zájem si šatlavu prohlédnout interaktivně, kontaktujte nás.

___________________

OLD PRISON

In the lower part of the Museum Vysočiny Pelhrimov there is a building that in the past were used as a municipal jail. Like the entire building, the rooms of the Old Prison have undergone changes and transformations since its construction.

The beginnings of the prison go back to the construction of the old castle in the sixteenth century, and to the later need of the Municipal Council to create a prison. For this purpose, the lower part of the castle was chosen, where the first building dedicated to imprisonment arose around 1600. In 1766 it was destroyed along with the whole building and had to be rebuilt. It is after this reconstruction when the lower part of the jail expands and acquires its present state with seven cells and two rooms housing.

After the judicial reform of Emperor Josef II in 1787 to 1850, the prison was widely used due to the conversion of Pelhrimov into a seat of the criminal court for the eastern part of the Tabor region, ceasing its activity in 1850. Between 1850 and 1907 the district civil judiciary housed in the building, and after 1907 some rooms of the previous jail began to be used like archive and museum. Nevertheless, in 1950 the building was closed.

The reopening of the old castle, after some years of reconstruction including the part of the old prison, was done in 1970, convertion all of its space in a museum.

At present it is very important to teach the little ones of our past, that includes the old castle and the old prison in its lower part. That is why the Muzeum Vysočiny Pelhřimov has designed an activity to put in value and show the little ones the old prison, through a guided tour and a later activity.

Autor: Muzeum Vysočiny Pelhřimov , příspěvková orgranizace Článek může obsahovat komerční sdělení.

Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Opište kontrolní kód

Muzeum Vysočiny Pelhřimov sídlí v zámku pánů z Říčan v historickém centru malebného městečka Pelhřimova. Návštěvníkům nabízí celoroční prohlídky stálých expozic a krátkodobých výstav.
 

Nejčtenější
Nejhodnocenější
Pross lišta