Nová sekce Reality TV na festivalu v Jihlavě

Čtvrteční festivalové odpoledne nabídlo divákům v Jihlavě srovnání dvou zahraničních dokumentů ze sekce Reality TV a to snímků Indianapolis 187 a Nahá kancelář.

uniweb weby

Letos na festivalu dokumentů nově vznikla sekce Reality TV, která otevírá oči divákům novými televizními formáty a představuje aktuální podoby zkřížených žánrů, jako jsou docudrama, reality show nebo docusoap. Docusoap je televizní žánr, ve kterém se prolíná jak klasický dokumentární film, tak divácky oblíbený „vztahový“ seriál. A tomuto tématu je převážně věnovaná tato kategorie na MFDF Jihlava.

Středeční promítání už bylo druhým z pěti a věnovalo se dvojici snímků. První z nich Indianapolis 187 – The Shift pojednává o kriminálním vyšetřování v americkém městě Indianapolis (stát Indiana), které patří mezi nejúspěšnější v USA. Se svojí úspěšností osmdesát procent vyřešených případů se řadí mezi nejlepší i ve světovém měřítku.

img-8413.JPG
Na tomto snímku je znatelně vidět charakteristika soap dokumentů. Natáčení je jasně dokumentárního typu, ale střih se více podobá spíše seriálovým pořadům. Film je tvořen, aby divák jasně pochopil, o co v něm jde - důležitá fakta se opakují a nastane-li klíčový moment, pro zvýraznění použijí tvůrci zvukového podbarvení. Častokrát film připomínal díky těmto detailům spíše fikci než dokumentární pojednávání. Takovýchto věci je na jihlavském festivalu dosti málo k vidění. Indianapolis 187 má mnoho dílů a je natáčen na série, které vysílá televize Discovery Channel.

Druhým z promítaných dokumentů byl britský snímek Nahá kancelář (orig. Naked office). Věnoval se jist0é společnosti v oblasti dodávání potravin ve Wiganu. Expert na sociologii a chování skupin zde řešil vylepšení účinnosti firmy pomocí zvýšení morálky a kolektivní spolupráce. Jedna z metod ukazovaná v dokumentu byla i práce v absolutní nahotě zaměstnanců, proto název Nahá kancelář. Jedná se o jistou formu teambuildingu a opět je snímek natáčen jako seriál. Vysílá ho britská televize Virginie 1.

V debatě pak mohli diváci klást dotazy Milanu Krumlovi, který je mediálním analytikem společnosti CME – Central Evropan Media Enterprises. Společnost CME vlastní například televizi Nova, hudební MTV nebo slovenskou Markízu. Projekce sekce Reality TV jsou na festivalu k vidění každý den od 17.30 v nově vzniklém sále DKO v druhé patře budovy.

Autor: Petr Sedlák



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
čt 28.10.2010 00:00



0 +
 

Hlavní zprávy