V rámci klíčových aktivit projektů, které konaly ve vybraných organizacích nejen v Kraji Vysočina, se zaměřily především na rozšíření sociálně-aktivizačních činností ve spolupracujících organizacích, osvětovou činnost, využití vybraných fundraisingových nástrojů k získání finančních prostředků a rozvoj dobrovolnické činnosti.
Část studentek se v projektech zaměřila např. na využití hipoterapie a canisterapie v praxi. Další se věnovaly projektům, jejichž primárním cílem byl rozvoj a posílení vztahů a komunikace ve zvolené komunitě. Studentky měly také zájem o přípravu a realizaci projektů, které se zaměřovaly na tradice a zvyky, a rozvoj mezigenerační soužití.
„Nejvíce jsem si rozšířila kompetence z oblasti spolupráce s organizacemi ve vybrané lokalitě, a dále z oblasti propagace projektu, kdy jsme vytvářely nejen návrhy plakátů a pozvánek, ale také zpracovávaly tiskové zprávy před i po realizaci akcí projektů,“ uvedla jedna ze studentek.
Konstrukce a realizace projektů je stěžejní součástí praxe ve druhém ročníku studia na Soukromé vyšší odborné škole sociální, o. p. s., Jihlava, která už 22 let připravuje budoucí sociální pracovníky a poslední dva školní roky i předškolní a mimoškolní pedagogiky. Získané znalosti a dovednosti studenti často využijí i při zpracování projektů v rámci závěrečných absolventských prací.
Autor: Andrea Šeredová
Fotogalerie
Komentáře
Sdílet článek