Tohle není normální, ukazují Pražské služby v nové kampani

Odpadky pohozené ve veřejném prostoru jednak snižují každodenní kvalitu života ve městě, jednak jsou kaňkou na kráse Prahy.

ČNSO studio

Navíc zatěžují městskou zeleň a přírodu. Seznam nejčastěji pohozených odpadků je notoricky známý a po léta prakticky neměnný. Ulice a parky metropole nejčastěji znečišťují nedopalky, láhve od pití, obaly od jídla nebo nesebrané psí exkrementy. Skokanem roku jsou použité roušky, respirátory a další ochranné pomůcky. Pražské služby proto spouští novou edukativní kampaň nazvanou „Není to normální“.

Kampaň se vymezuje proti tomu, že nemalé procento lidí stále vnímá odhazování drobného odpadu jako společensky přijatelné jednání.

„Proto jsme se tento způsob chování rozhodli promítnout do běžných situací, ze kterých bude běžné, jak špatně tato bezohlednost vypadá a v konečném důsledku vám může pokazit třeba pohovor, nebo rande,“ přibližuje koncept videí tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana a dodává: „Nečekejte pouze klasickou edukaci, naše kampaň je neobvyklá, nápaditá, vtipná.“ 

Podpora z Ulice

Největší pražská svozová společnosti si připravila šest spotů. Ty zveřejní v průběhu následujících šesti týdnů.

„Tváří kampaně se stal Vašek Matějovský, známý též jak Mikuláš Seidl ze seriálu Ulice. Ten se představí v šestici tematických videích, které se postupně objeví na sociálních sítích Pražských služeb“ pokračuje Mana.

Podle mluvčího se mladý herec úkolu zhostil na jedničku.

„Vyhazování odpadků na ulici do koše není o  ekologii, ale o  slušném vychování. Nedopalky, žvýkačky, obaly a další odpad prostě do koše patří. O  přírodě nemluvě,“ říká Vašek Matějovský.

#Nebuď Prase

Pražské služby se podobným kampaním věnují kontinuálně. Z těch posledních stojí za zmínku ta na předcházení vzniku odpadu. Jejím smyslem bylo představit principy cirkulární ekonomiky a ukázat alternativy k produktům na jedno použití. V podobném duchu se nesly spoty zaměřené na správné třídění odpadu.

„V těch jsme poukazovali na nejčastější mýty a omyly při třídění odpadu. Ty se týkají například správného vyhození krabice od pizzy,“ připomíná Mana z Pražských služeb.

Stejně jako v minulých případech se Pražské služby spolehnout na sílu sociálních sítí. Kampaň „Není to normální“ bude doprovázet hashtag „NebudPrase“.

Na cestě k uhlíkové neutralitě

Tento způsob komunikace má podporu i Magistrátu hlavního města Prahy, pod který Pražské služby coby městská společnost spadají.

„Podobné osvětové kampaně nám pomohou lidem ukázat, že čistější a zdravější život v Praze má v rukou i každý z nás. Pokud chceme, aby se Praha stala uhlíkové neutrální v roce 2050, musíme pražské veřejnosti ukázat, že každý muže změnou svého chování přispět,“ říká Petr Hlubuček, náměstek primátora pro životní prostředí.

Poznámka redakce: 

Užitečné odkazy na PDF ke stažení

jazz club loop

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
polymedia

Hlavní zprávy

 

uniweb webíky