Můžou mít děti rády i fyziku a chemii? Letní škola na Vysočině ukázala, že ano.

Školní experimenty byly vždy neoddělitelnou součásti vzdělávání přírodovědných předmětů. V současnosti ale tento trend má sestupnou tendenci. Děti se učí hlavně teoreticky, bez návazností na reálný život, na to co znají ze svého okolí. Letní škola ve Škrdlovicích na Žďársku na to šla jinak.

uniweb weby

Škola hrou a přirozeným učením – jak ji propagoval už Jan Amos Komenský – je dnes mnohdy archaizmem, a proto uspořádali dlouholetý propagátor interaktivního přírodovědného vzdělávání pro děti z mateřských a základních škol Tomáš Kudrna a Jana Laštovičková Grygarová v závěru prázdnin ve Škrdlovicích Letní školu. „Je součástí mezinárodního projektu Tajemství přírody - poznávání živé a neživé přírody prostřednictvím pokusů, který finančně podporuje Mezinárodní Višehradský fond. Do projektu jsou aktivně zapojeni vybraní partneři (zejména školy a školky) z Česka, Slovenska, Maďarska a Polska,“ vysvětluje Tomáš Kudrna.

Na Letní škole se účastníci formou přednášek a workshopů seznámili s unikátním modelem bezpečné přenosné laboratoře pro děti z mateřských a základních škol , jehož autorem je Tomáš Kudrna, se systémem práce s dětmi při provádění jednoduchých přírodovědných experimentů, systémem bezpečné práce při provádění pokusů a způsobem motivace dětí k opětovnému zájmu o přírodu a o děje v ní probíhající.

„V rámci Letní školy probíhala formální prezentace i neformální diskuze a výměny zkušeností z oblasti přírodovědného vzdělávání v různých zemích V4 (Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko). Závěry z Letní školy budou využity v dalších fázích projektu: k dokončení vývoje Přenosné laboratoře a k přípravě workshopů pro děti v jednotlivých zemích V4,“ uzavřel Tomáš Kudrna.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 06.09.2016 11:12




0 +
 

Hlavní zprávy