Hned dva vypsané granty od Evropské unie získala Základní škola Nuselská v Havlíčkově Brodě. První se týká televizního kroužku, druhý multimediální výchovy.
První a menší grant za tři a půl miliónu korun je zaměřen na dětskou televizi. Tento projekt rozšiřuje informační a multimediální metody výuky v rámci škol kraje Vysočina a je konkrétně ušit právě na brodskou základní školu.
„Díky této technice se děti naučí pracovat s novými technologiemi, používat videokameru, fotoaparát a s jejich záznamy pracovat v počítači,“ prozradila Jana Hartmanová, ředitelka školy.
Dětská televize je doplněna o psaní na počítačové klávesnici, kdy se každý žák učí v rámci specializovaného programu psát deseti prsty, každý ve svém možném tempu. V této oblasti už dosáhli žáci základní školy nemalé úspěchy. Mistr světa i mistr republiky v psaní deseti prsty navštěvují právě ZŠ Nuselskou.
Druhý projekt se týká jednadvaceti škol kraje Vysočina a ZŠ Nuselská je příjemcem grantu v hodnotě necelých dvaceti miliónů korun.
Cílem projektu je, aby se žáci ale i učitelé naučili pracovat s interaktivními metodami vyučování.
„Učitelé budou vytvářet metodiku výuky v jednotlivých předmětech na interaktivní tabuli a následně se bude z metodiky vytvářet databáze, která bude určena pro širokou učitelskou veřejnost,“ dodává ředitelka Hartmanová.
Děti se budou s metodikou nové formy výuky seznamovat a zároveň budou spoluautory powerpointových žákovských prezentcí, které budou představovat výstupy projektu.
Grant zaplatí potřebnou techniku, kterou představují sety interaktivních tabulí s dataprojekty, ale také samotnou metodiku, kterou bude učitelé do jednotlivých předmětů zpracovávat.
Výhodou výuky na interaktivní tabuli je podle ředitelky Hartmanové možnost pracovat s internetem a dalšími médii, což by pro samotné žáky mělo být mnohem zajímavější a pestřejší než klasická tabule s křídou. Měli by být tak i více motivováni k výuce. Příprava takovýchto hodin je pro učitele náročnější, na druhou stranu výuku přímo v hodině zásadně urychluje.
Sama Hartmanová dodává, že tato nová metoda moderní výuky není všespásná, ale je to jedna z dalších možností, jak využívat všem dětem známý počítač nejen pro zábavu, ale i pro vzdělání.
Ilustrační foto: www.komenacek.cz, www.zsnuselska.cz
Autor: Monika Fiedlerová