Vysočina představuje 5 revolučních e-služeb pro občany: Snadný přístup, větší efektivita

Kraj Vysočina nabízí na Portálu občana pět aplikací pro usnadnění komunikace a služeb pro občany. Aplikace zahrnují Žádosti o vyjádření k infrastruktuře, eAmbulance, eDotace, Klientský portál a výpis ze zdravotní dokumentace. Kraj plánuje rozšířit nabídku služeb na portálu.

uniweb weby

Vysočina představuje nejaktivnější český kraj, pokud jde o zpřístupnění svých aplikací na Portálu občana. Od ledna 2024 již Krajský úřad nabízí celkem pět různých aplikací, které usnadňují život a komunikaci mezi občany a úřady. Díky možnosti využít elektronickou identitu na Portálu občana, jakožto eObčanku nebo bankovní identitu, mají občané na jednom místě přístup k veškerým těmto službám, které usnadňují řešení občanských záležitostí.

O co konkrétně se jedná za aplikace? Jednou z nich je například aplikace pro Žádosti o vyjádření k existenci technické infrastruktury. Ta umožňuje hromadné vytváření žádostí, které se týkají území Kraje Vysočina, a rozesílání dotazů vybraným subjektům. Další aplikací je eAmbulance Kraje Vysočina. Díky ní můžete online rezervovat termíny ve vybraných ambulancích pěti krajských nemocnic na Vysočině. Aplikace eDotace zase zjednodušuje podávání žádostí do dotačních programů kraje prostřednictvím elektronického systému.

Klientský portál je další aplikace, kterou Krajský úřad na Vysočině nabízí. Ta zajišťuje přístup přímo k záznamům a spisům vedeným v agendách krajského úřadu. A nakonec zde najdeme také aplikaci pro elektronický výpis ze zdravotnické dokumentace. Ta vám umožní nahlédnout do své zdravotní dokumentace u zdravotních poskytovatelů, kteří jsou připojení k Národnímu kontaktnímu místu pro elektronické zdravotnictví. Kraj Vysočina navíc zastává roli provozovatele této služby pro celý Českou republiku.

Jan Břížďala, radní Kraje Vysočina pro oblasti školství a informačních technologií, zdůraznil, že veřejné služby by měly být všem občanům dostupné kdykoliv, odkudkoliv a v co největší jednoduchosti. V současnosti krajské aplikace zveřejněné na Portálu občana splňují tyto požadavky. „Proto zásadně podporujeme publikaci našich krajských aplikací v prostředí Portálu občana. Na jednom místě jsou tak dostupné bez nutnosti složitého vyhledávání a v kombinaci s možností přihlásit se jednoduše elektronickou identitou. Proto na Portálu budeme nabídku krajských služeb i nadále rozšiřovat,“ uvedl Břížďala.

Vývoj těchto aplikací a dalších služeb pro občany kraje Vysočina potvrzuje, že v digitálním věku usiluje Kraj Vysočina o zlepšení komunikace a zjednodušení procesů pro občany. A byť se již podařilo učinit významný pokrok, Kraj Vysočina se nezastaví a bude i nadále zlepšovat služby prostřednictvím Portálu občana.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
čt 25.01.2024 11:07



0 +
 

Hlavní zprávy