Raději být sám než jeden z mnoha

Čím více zájemců uvidí mou nemovitost, tím vyšší jsou šance na prodej. To je fakt.

uniweb weby

Čím více zájemců uvidí mou nemovitost, tím vyšší jsou šance na prodej. To je fakt.

Je běžné, že nemovitost nabízí třeba pět realitních makléřů. Díky tomu více zájemců nemovitost neuvidí. Uvidí ji stejné množství zájemců vícekrát. To, že nesoulad v nabídkách není správná cesta k dosažení maximální tržní ceny, je stará známá věc.

Přichází tedy na řadu otázka, zda volit jednu realitní kancelář, nebo žádnou. Prodávat sám nutně neznamená vydělat víc. Bohužel prodávat s realitním makléřem často také ne.

Realitních "šmejdů" jsou v Česku tisíce. Profesionálních realitních makléřů hrstka.

Podívejte se na kvalitu inzerátů makléře. Vidíte pár odpudivých a nekvalitních fotografií? Popisy nemovitosti nic neříkají?  Tudy pravděpodobně cesta nepovede. Kvalitní prezentace prodává.

Sledujte nabídkové ceny makléře. Objevují se inzeráty, kde najdete ceny bez provize realitní kanceláře? Potenciální zákazník vidí nabídkovou cenu a dodatku „+ provize“ nevěnuje pozornost. Důsledkem pak je, že musíte slevit nebo přijdete o kupce. Ani jedno nechcete.

Velmi vysoký počet nemovitostí v nabídce. To neznamená úspěch makléře. Už při deseti aktivních nemovitostech má makléř dva pracovní dny v měsíci na veškerou akci u vaší nemovitosti. Zpravidla platí, že čím vyšší počet nemovitostí má makléř v nabídce, tím nižší je jeho procento úspěšnosti prodeje.

Používá makléř placenou inzerci. S-reality.cz už dávno nejsou jediným placeným portálem, kde lze propagovat nemovitost. To, co ale platí je, že placená inzerce je většinou mnohem efektivnější. Ptejte se makléře, jaké investice dělá u každé nabídky.

Poptejte marketingový plán pro prodej. Není Vám jej makléř schopen dát, případně váhavě odpovídá? Profesionál by měl metodiku prodeje velmi dobře znát.

Pomlouvá makléř cíleně svou konkurenci. Ano? Kde berete jistotu, že nebude pomlouvat vás a vaši nemovitost? Mít konkurenci je dobré. To přeci dělá obchod zajímavým a mělo by vést ke kvalitnějším službám. A realitní obchod je o vás a makléři. Nelze říci, že jsou špatné realitní kanceláře. Špatní jsou pouze lidé v nich.

Zeptejte se makléře, co pro něj znamená loajalita. Dozvíte se tak, zda opravdu bude hajit pouze vaše zájmy. 

Výše uvedené prvky přístupu a chování většinou najdete u makléřů, kteří pracují způsobem kvantity a samotná aktivita vedoucí k obchodování nemovitosti za moc nestojí. Věřím, že udělat nekvalitní prezentaci a dát inzerát na pár serverů, kde nezaplatíte žádné a nebo velmi malé peníze, zvládnete i bez makléře. 

Proto vždy říkám: raději sám než jeden z mnoha.

Pokud máte potřebu prodeje nebo koupi nemovitosti a rádi byste využili služeb realitního makléře nebo máte pouze dotaz, na který si nedokážete sami odpovědět, neváhejte mě kontaktovat. Rád vám pomohu. 

Více informací na www.remax-czech.cz 

Image title





Zdroj se souhlasem majitele: Antonín Krumnikl RE/MAX Unlimited Ostrava



Fotogalerie
Autor: Lukáš Hrdina Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
čt 09.02.2017 08:00




11 +
 

Hlavní zprávy