Rekordní investice na trati Havlíčkův Brod - Brno

Správa železnic investuje 4,5 mld Kč do modernizace klíčových železničních úseků na Vysočině. Rekonstrukce zahrnuje obnovu spodku, svršku, mostů a instalaci zabezpečovacího zařízení. Povolená rychlost na trati se zvýší až na 160 km/h.

uniweb weby

Obrovské investice do českých železnic pokračující astronomickou částkou čtyř a půl miliardy korun, těši nás velmi. Správa železnic se zaměřuje na Vysočinu a investuje do bezprecedentní modernizace dvou klíčových úseků trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Historicky první investice tohoto rozsahu v kraji.

Modernizace začala před více než měsícem; konkrétně na úseku mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova. Tato fáze by měla stát 1,8 miliardy korun. Nyní je na řadě úsek mezi Přibyslaví a Pohledem, který je připraven pro obdobnou modernizaci. Modernizaci na tomto úseku bude provádět společnost Chládek a Tintěra za 2,8 miliardy korun.

Během rekonstrukce se provede nejen modernizace železničního spodku a svršku, ale dojde i k obnově mostů, železničních nadjezdů a trakčního vedení. Další významnou součástí je instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. Díky tomuto vybavení se povolená rychlost na trati zvýší z dosavadních 100 km/h na až 160 km/h.

Podle mluvčí Správy železnic, Nely Eberl Friebrovej, se stavba má zahájit v polovině dubna. Průběžné aktualizace budou probíhat od června a pokračovat během následujících let, s plánovaným dokončením v první polovině roku 2026.

Během rekonstrukce zůstane na trati v provozu jedna kolej, takže všechny vlaky budou jezdit po jedné koleji, zatímco druhá bude vyměňována. Cestující tak budou muset počítat se zpožděním spojů v řádech několika minut. Alternativa ve formě náhradních autobusů v tuto chvíli není plánována.

Podle starosty Pohledu, Milana Klementa, by modernizace mohla přilákat více místních obyvatel do vlaků. Zejména starší lidé a ti s omezenými možnostmi pohybu preferují autobusy kvůli obtížím při nastupování do vlaků na pohledském nádraží. Nicméně nové nástupiště a výtah by měly tento problém výrazně zmírnit.

Jak poznamenal starosta Přibyslavi, Martin Kamarád, tato modernizace je velmi vítanou změnou. Důrazem na bezbariérovou dostupnost a další modernizace zastávek a stanic přináší projekt významné výhody pro veřejnost.

Financování modernizace je zajištěno ze Státního fondu dopravní infrastruktury a také významnou dotací z evropského Fondu soudržnosti.

Je to pro nás velmi vzrušující doba plná očekávání. Za čtyři a půl miliardy korun získáme modernizovanou železniční trať, která zvýší komfort a rychlost cestování a doufáme, že přiláká více cestujících k využití vlakové dopravy.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy