Titul EY Podnikatel roku 2015 Kraje Vysočina pro Rudolfa Penna

Vítězem soutěže EY Podnikatel roku 2015 Kraje Vysočina se stal Rudolf Penn, ředitel a místopředseda představenstva společnosti Moravské kovárny, a. s.

uniweb weby

/uws_images/firmy/083199/clanky/titul-ey-podnikatel-roku-2015-kraje-vysocina-pro-rudolfa-penna/000001_h.JPG

Se Stanislavem Bernardem, Podnikatelem roku 2014 Kraje Vysočina

O vítězství Rudolfa Penna rozhodla nezávislá porota, které předsedal Vlastislav Bříza, generální ředitel KOH-I-NOOR holding, držitel titulu EY Podnikatel roku 2014.
„Ocenění si velmi vážím a mám z něj obrovskou radost. Není to ocenění jen pro mě, ale pro celou skupinu našich firem a naše zaměstnance. Já jsem kormidelník a ukazuji cestu, ale oni odvádějí opravdu dobrou práci,“ sdělil své první dojmy vítěz Rudolf Penn.
„Soutěž EY Podnikatel roku není jen o číslech, ale především o zajímavých příbězích. Těší nás, že i v tomto ročníku jsme objevili řadu výjimečných osobností, které mohou být inspirací pro ostatní. Vítěz Rudolf Penn v podnikatelské rodině vyrostl a je to na něm znát. Cení si férovosti a pracovitosti, sází na šikovnost a loajalitu svých lidí a zároveň se nebojí inovací a investic do nových technologií. I díky tomu se mu daří držet náskok před konkurencí,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice. „Cesta za úspěchem – ať už osobním nebo podnikatelským je dána pravidly, která podléhají častým změnám. U úspěšných podnikatelů oceňuji jejich vůli, energii, sílu i odvahu k dosahování dlouhodobých výkonů. Pokud navíc dělají, co je baví, pak je úspěch dvojnásobným zadostiučiněním. Přál bych Vysočině i celé České republice více odvážných lidí, odhodlaných jít za svým cílem a dosáhnout úspěchů, i když to není vůbec snadné,“ dodává hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

/uws_images/firmy/083199/clanky/titul-ey-podnikatel-roku-2015-kraje-vysocina-pro-rudolfa-penna/000002_h.JPG

Zleva zástupce poroty soutěže Michal Půr, šéfredaktor časopisu Euro, hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek, Rudolf Penn, Stanislav Bernard ze společnosti Rodinný pivovar Bernard, a Helena Sladkovská, ředitelka Business Development pořadatelské společnosti EY

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2015 České republiky bude spolu s vítězi v dalších kategoriích vyhlášeno 1. března v Praze. Nejvíce „želízek v ohni“ na celostátní titul má letos Jihomoravský kraj, následují Praha a Moravskoslezský kraj. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 7.–12. června v Monte Carlu.
Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a týdeník Euro. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Image partnerem projektu je společnost Marco Mirelli. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky.

Rudolf Penn, Moravské kovárny, a. s.

„Klíčové je být férový, upřímný a pracovitý.“

Podnikání má v rodině Rudolfa Penna tradici. Vlastní v Rakousku kovárnu a hned po sametové revoluci se začali v ČR rozhlížet po investici. Od roku 1992 je jejich rodinný podnik PENN Ges.m.b.H. se sídlem v Krems an der Donau v Rakousku, vlastníkem 97 % akcií Moravských kováren. Výrobky Moravských kováren jsou určeny z 95 % na export, především do zemí EU, ale i do Brazílie. Orientují se na výrobu zápustkových výkovků z oceli tvářených za tepla pro automobilový a stavební průmysl, drážní techniku či zemědělské a stavební stroje.
Rudolf Penn sází na šikovné lidi, inovace a investice do nových technologií. Díky tomu se firmě daří držet náskok před konkurencí. Velmi si cení loajality svých lidí a za výhodu považuje i historii firmy, která funguje už padesát let. Činnost Moravských kováren je poměrně dost závislá na velkých zakázkách z automobilového průmyslu, a tak Rudolf Penn nerad vzpomíná na období krize, které bylo pro ně zatím nejtěžším obdobím. Krize jim ale paradoxně i pomohla, investovali do automatizace a nyní se jim daří vytvářet stejné a vyšší zisky s menším počtem lidí. Plánem pro nejbližší období je získat zákazníky, kteří se vrací z nejistých trhů Indie a Číny, a pokračovat především ve velkých zakázkách na klíč. Váží si důvěry velkých automobilek, které vědí, že od Moravských kováren mají stoprocentní servis a kvalitu.
Kromě firmy se Rudolf Penn věnuje řadě dalších podnikatelských aktivit, které považuje za své koníčky. V Jihlavě vlastní klub i cateringovou společnost XANADU, restauraci, hotel, taxi službu i spediční firmu SGM Vysočina. Podporuje také festival Sázava Fest. Zároveň obchoduje s rakouskými víny z oblasti, z které pochází jeho rodina. Za své nejsilnější podnikatelské stránky považuje to, že je férový člověk, tvrdě pracuje a umí rychle řešit problémové situace.

Autor: Marcel Bodnár

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 25.02.2016 00:00



0 +
 

Hlavní zprávy