O vítězství Rudolfa Penna rozhodla nezávislá porota, které předsedal Vlastislav Bříza, generální ředitel KOH-I-NOOR holding, držitel titulu EY Podnikatel roku 2014.
„Ocenění si velmi vážím a mám z něj obrovskou radost. Není to ocenění jen pro mě, ale pro celou skupinu našich firem a naše zaměstnance. Já jsem kormidelník a ukazuji cestu, ale oni odvádějí opravdu dobrou práci,“ sdělil své první dojmy vítěz Rudolf Penn.
„Soutěž EY Podnikatel roku není jen o číslech, ale především o zajímavých příbězích. Těší nás, že i v tomto ročníku jsme objevili řadu výjimečných osobností, které mohou být inspirací pro ostatní. Vítěz Rudolf Penn v podnikatelské rodině vyrostl a je to na něm znát. Cení si férovosti a pracovitosti, sází na šikovnost a loajalitu svých lidí a zároveň se nebojí inovací a investic do nových technologií. I díky tomu se mu daří držet náskok před konkurencí,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.
„Cesta za úspěchem – ať už osobním nebo podnikatelským je dána pravidly, která podléhají častým změnám. U úspěšných podnikatelů oceňuji jejich vůli, energii, sílu i odvahu k dosahování dlouhodobých výkonů. Pokud navíc dělají, co je baví, pak je úspěch dvojnásobným zadostiučiněním. Přál bych Vysočině i celé České republice více odvážných lidí, odhodlaných jít za svým cílem a dosáhnout úspěchů, i když to není vůbec snadné,“ dodává hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Rudolf Penn, Moravské kovárny, a. s.
„Klíčové je být férový, upřímný a pracovitý.“
Podnikání má v rodině Rudolfa Penna tradici. Vlastní v Rakousku kovárnu a hned po sametové revoluci se začali v ČR rozhlížet po investici. Od roku 1992 je jejich rodinný podnik PENN Ges.m.b.H. se sídlem v Krems an der Donau v Rakousku, vlastníkem 97 % akcií Moravských kováren. Výrobky Moravských kováren jsou určeny z 95 % na export, především do zemí EU, ale i do Brazílie. Orientují se na výrobu zápustkových výkovků z oceli tvářených za tepla pro automobilový a stavební průmysl, drážní techniku či zemědělské a stavební stroje.
Rudolf Penn sází na šikovné lidi, inovace a investice do nových technologií. Díky tomu se firmě daří držet náskok před konkurencí. Velmi si cení loajality svých lidí a za výhodu považuje i historii firmy, která funguje už padesát let. Činnost Moravských kováren je poměrně dost závislá na velkých zakázkách z automobilového průmyslu, a tak Rudolf Penn nerad vzpomíná na období krize, které bylo pro ně zatím nejtěžším obdobím. Krize jim ale paradoxně i pomohla, investovali do automatizace a nyní se jim daří vytvářet stejné a vyšší zisky s menším počtem lidí. Plánem pro nejbližší období je získat zákazníky, kteří se vrací z nejistých trhů Indie a Číny, a pokračovat především ve velkých zakázkách na klíč. Váží si důvěry velkých automobilek, které vědí, že od Moravských kováren mají stoprocentní servis a kvalitu.
Kromě firmy se Rudolf Penn věnuje řadě dalších podnikatelských aktivit, které považuje za své koníčky. V Jihlavě vlastní klub i cateringovou společnost XANADU, restauraci, hotel, taxi službu i spediční firmu SGM Vysočina. Podporuje také festival Sázava Fest. Zároveň obchoduje s rakouskými víny z oblasti, z které pochází jeho rodina. Za své nejsilnější podnikatelské stránky považuje to, že je férový člověk, tvrdě pracuje a umí rychle řešit problémové situace.
Autor: Marcel Bodnár