Vylepšení terminálu je společným projektem Správy železnic a města Jihlava. Zatímco Správa železnic se chystá na modernizaci až 1.5 kilometru kolejí a vybudováni nové nádražní budovy v hodnotě přibližně 1.5 miliardy korun, Magistrát se soustředí na přeměnu okolí nádraží. To zahrnuje výstavbu nové silniční sítě a dalších dopravních infrastruktur v několika fázích. Hlavními prvky první etapy, která by měla stát město 400 milionů korun, budou silniční propojení s Havlíčkovou ulicí a výstavba parkoviště P+R s kapacitou pro 68 vozidel. Projekt má také získat evropskou dotaci 140 milionů korun.
Oba investoři vypsali tendr na dodavatele prací této rekonstrukce. Pokud vše proběhne podle plánu, je možné, že bychom v květnu mohli znát zhotovitele a práce by mohly začít už v srpnu, řekl primátor Ryška.
V plánu je také druhá etapa projektu, která by proběhla v letech 2028-2029. Ta má zahrnovat výstavbu nového autobusového nádraží a další silniční propojení na Jiráskovu a Hamerníkovu ulici. Pokud jde o Správu železnic, ta plánuje zahájit stavební práce již tento rok na létě.
Jako součást projektu dojde k výstavbě nového trakčního vedení, dvou nástupišť i podchodu. V plánu je také demolice původní nádražní budovy z roku 1887, která však pravděpodobně nezačne dříve než v následujícím roce.
Velký rozsah stavby bude vyžadovat dočasné uzavření nádraží na více než jeden rok. Očekává se, že cestující budou moci stanici využívat až do poloviny prosince tohoto roku. Nádraží bude poté pro veřejnost uzavřeno, vlaky budou stanicí pouze projíždět.
Nový nádražní komplex bude mít dvě podlaží. V přízemí se budou nacházet čekárny a odbavovací prostory pro vlakovou i autobusovou dopravu. Z přízemí povede přechod na první nástupiště a také schodiště do nového podchodu směřujícího na druhé nástupiště.